Spil i formidling

Er du lidt af en gamer? Og vil du gerne lære om psykologien bag computerspil, så du kan bruge det i for eksempel kommunikation, formidling og læring?

Spil i formidling på Teknisk Gymnasium i Slagelse

Det er ingen hemmelighed, at computerspil er fede, - og ja nærmest vanedannende. Men hvad sker der, hvis vi tager de psykologiske elementer fra computerspil og bruger i kommunikation, formidling og læring? Og hvordan kan moderne teknologier som Virtual Reality og Augmented Reality bruges i eksempelvis reklamebranchen? Det vil du blive meget klogere på i studieretningen Spil i formidling.

Du vil lære at bruge elementer fra spilverdenen til at blive skarp på, hvordan du ubevidst påvirker mennesker til en bestemt handling, hvordan man kan bruge psykologien bag computerspil til at analysere menneskers adfærd og til at planlægge almindelige kommunikationskampagner. Spilelementerne kan også bruges i en læringssituation hvor man kan indføre delmål eller levels. Vi ved alle sammen, hvor motiverende det er, at se man stiger i level. På den måde lærer du at udnytte psykologien bag computerspil i mange forskellige situationer.

Med en eksamen i Spil i formidling kan du læse videre på en af IT-Universitetets mange uddannelser. Derfor anbefaler vi, at du vælger Matematik A som valgfag.

Prøv det af i virkeligheden
Praktisk arbejde fylder meget i undervisningen på studieretningen Spil i formidling. Du kommer blandt andet til at bygge virtuelle figurer i 3D og udvikle computerspil. Vi samarbejder også med videregående uddannelser, spiludviklere og spiludviklingsworkshops.

Det kan du blive
Hvis du i fremtiden ser dig selv, som en der ønsker mange forskellige og skiftende udfordringer, er studieretningen Spil i formidling lige noget for dig. Du kan blandt andet blive projektkoordinator eller interaktionsdesigner. Du vil være den virksomhederne hyrer ind som konsulent og sparringspartner, når de skal gøre spændende kampagner til virkelighed. Og du vil også være den, der skal føre kampagnerne ud i livet. Det bliver din opgave at udtænke, hvordan psykologien fra computerspillene og gamification bedst bruges i den virkelige verden.

Om uddannelsen

Studieretningsfag

Kommunikation/IT A – Design B

Obligatoriske fag

Dansk A – Matematik B – Teknik A – Teknologi B – Kemi B – Fysik B – Engelsk B – Biologi C – Samfundsfag C – Idéhistorie B

Valgfag

I 3. g skal du vælge mellem: Matematik A – Fysik A – Kemi A – Engelsk A – Samfundsfag B – Biologi B

Ansøgning og optagelse

Hvis du gerne vil gå på Spil i formidling, skal du søge om at blive optaget via www.optagelse.dk.

Tilmeld dig her